Pitný režim

Většina z nás pitný režim bohužel absolutně nedodržuje, což se projevuje na únavě, malátnosti a snazšímu podléhání nejrůznějším chorobám. Přitom stačí vlastně jen málo. Kolik bychom denně měli vypít? Jaké nápoje jsou vhodné a jaké naopak ne? Počítá se například i káva nebo polévka? Pojďme si o tomto tématu promluvit trochu blíže.

Půl druhého litru denně je málo

Obligátní fráze nám už léta nutí minimum 1,5 litru tekutin za den. Pravda je taková, že to platí snad jen pro malé děti, dospělí by měli pít (respektive přijímat tekutin) mnohem více. Voda totiž tvoří dvě třetiny našeho těla a už při ztrátě pouhých dvou procent tekutin dokáží k pocitu slabosti, nevolnosti a někdy i křečím.

Při váze 60 kilogramů bychom měli vypít nejméně 1,7 litru tekutin, ideálně však ještě o něco více – maximem je 3,8 litru a nejlepší bude jít „zlatou střední cestou“. Při váze osmdesátikilogramové však musíme vypít nejméně 2,2 litru tekutin, což je věc, kterou si málokdo uvědomuje. Každé kilo navíc totiž znamená nutnost vypít ještě o něco více.

V horku pijme více

Samozřejmě platí, že při zvýšené fyzické aktivitě nebo v letních parnech bychom měli vypít tekutin ještě více, než je doporučeno. Ideálně by se tekutiny měly doplňovat v průběhu dne a nezapomínejte, že i ovoce nebo zelenina mají v sobě mnohdy spoustu vody. Rozhodně nestačí během pracovního procesu vypít pár šálků kávy a dohnat to večer sklenicí minerálky, v takovém případě s Vámi nebude řeč – protože budete až příliš unavení a malátní, v tom lepším případě.

Navíc, pokud se takzvaně „přepijete“ a činíte tak dlouhodobě, hrozí poškození ledvin a následně například křeče nebo zástava dechu. Tekutiny tedy doplňujte ideálně během dne, noste s sebou do práce lahev vody, kterou mějte pořád na očích a tak podobně.

Autor Blacek

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit